28 augustust 2019

'Don't wait for opportunity, create it!

 

 

 

Blijf niet zitten wachten tot er een oplossing komt voor die hoge stapel met

administratie, of die mailbox die overloopt, of de facturen die (te) laat

worden verzonden.

 

Jij als ondernemer kunt hier zelf een oplossing voor zoeken. Heb je ooit weleens

aan een Online Assistent gedacht? Ik ben een online assistent en ik kan je

helpen door alle administratieve werkzaamheden te verzorgen. Ik kan je helpen

om structuur aan te brengen.

 

Administratieve of secretariële taken zijn één mijn specialiteiten. Ik ondersteun onder andere bij het maken van facturen, klantcontact, e-mail verkeer, offertes maken en dergelijken.

 

Je hoeft geen werkplek of verzekeringen te regelen, zoals bij een werknemer. Je

kan mij al inhuren voor 1 uur per week.

Weet je het niet zeker of je iets kunt uitbesteden, maar ben je wel nieuwsgierig

geworden naar de mogelijkheden? Neem contact met mij op en ik sta voor je

klaar!

 

Ik ben ook bezig om de opleiding Boekhouding af te maken, zodat ik in de toekomst

ondernemers nog beter kan helpen. De tekst van deze blog slaat ook zeker op mij

zelf!

 

Probeer het eens en zie dat jij deze investering snel terug verdient!

 

Vul het contactformulier hier naast in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op, geheel vrijblijvend!

 

 Jessica

 

 

 

11 april 2019

'Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd'

 

 

Ik denk dat iedereen deze uitdrukking kent. Voor mij is deze 100% waarheid, want waar blijf je als persoon als je een dag niet gelachen hebt. Lachen is zo fijn. Doordat je lacht maakt je lichaam bepaalde stoffen aan, zoals Endorfine, Serotonine en Dopamine. Door deze stofjes ontspant je lichaam en ze geven een prettig ontspannen gevoel.

 

Heb jij het gevoel dat je minder lacht dan normaal, dat je het te drukt hebt om te genieten van de kleine dingen in het leven. Die je een (glim)lach geven. Ook als je ondernemer bent is dit belangrijk. Je bent namelijk ondernemer geworden omdat je graag doet waar je goed in bent. En als je doet waar je goed in bent, brengt dat vreugde mee.

 

Alleen is het zo jammer dat bij het ondernemerschap ook andere zaken komen kijken waar

je niet zo goed in bent, maar die toch gedaan moeten worden. Zoals rekeningen maken, kijken of deze juist en op tijd betaald worden. E-mails nalezen en waar nodig beantwoorden, klanten nabellen om eventuele vragen te beantwoorden, offertes opmaken en ga zo maar door.

 

Zou het niet fijn zijn dat je dat zelf niet meer hoeft te doen? Maar je wilt geen personeelslid, geen medewerker op een kantoor, geen verzekeringen voor een medewerker. Dat is ook niet nodig. Steeds meer ondernemers gaan samenwerken met een Virtueel Assistent. Zij doen dat om meerdere reden, want elke Virtueel Assistent heeft zo haar/ zijn kwaliteiten. De samenwerking met een VA heeft voordelen voor een ondernemer omdat er geen verzekeringen moeten worden afgesloten, geen vaste werkplek gecreëerd hoeft te worden. Je betaald alleen voor de gewerkte uren. Een VA werkt vanuit huis of een andere plek waar zij/ hij fijn werkt.

 

Ik ben een VA, ik ondersteun ondernemers in de administratieve zaken. De zaken die ik eerder in deze blog heb genoemd, doe ik voornamelijk. Maar ik help ondernemers ook met het maken van een contentkalender, een strategie te bedenken om meer zichtbaarheid te krijgen op social media. Als ondernemers bij andere zaken hulp nodig hebben, zijn deze altijd bespreekbaar.

 

Heb je vragen stuur mij dan een mail info@vavanmaanen.nl. Of vult het contactformulier hiernaast in, en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

 

Jessica

 

 

 

 

 

 

01 februari 2019 

De Netwerkwereld

Tja, dan ben je net ondernemer geworden en dan komt er zoveel op je af. Het meest belangrijke vind ik ‘hoe maak ik mijzelf zichtbaar?’. ‘Hoe ga ik de wereld van mij laten weten?’ Er komen zoveel verschillende dingen op je af. Als Virtueel Assistent kwam bij mij als eerste op, Social media, dat komt natuurlijk door het Virtuele. 

 

Maar wat ik ook niet mocht vergeten is om naar netwerkbijeenkomsten te gaan. Gelukkig had ik hiervoor een ingang, lekker veilig en vertrouwd. Want zo’n bijeenkomst ligt toch echt heel ver buiten mijn comfortzone. Ondanks dat het veilig en vertrouwd was, ging ik met knikkende knieën mee. Nets van laten merken natuurlijk. 

 

Fake it, till you became it!

 

lk zeg het eerlijk, ik moest er even in komen (en het kan nog beter), maar het was reuze gezellig. Super veel interessante personen ontmoet. Allemaal even vriendelijk en geïnteresseerd.

 

De knikkende knieën waren dus niet nodig. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat het toch nog een dingetje voor mij blijft. Ik vind het niet erg om iemand 1 op 1 te ontmoeten, maar op één avond zoveel verschillende mensen is best spannend. 

 

Überhaupt al mijn kaartje te geven, dat geeft wel een kick. Zo van leer mij kennen, kijk eens op mijn website. Nu dacht ik dat ik waarschijnlijk niet zoveel kaartjes zal uitdelen, verkeerde gedachte…te weinig kaartjes bij mij. Beetje jammer, maar een goede les voor de volgende keer.

 

Zorg altijd dat je genoeg visitekaartjes bij je hebt!

 

Ook al is de kop er nu af, de volgende blijft spannend. Gelukkig zal dat wennen, en zo niet dan houdt het mij scherp. Maar ik kan het elke ondernemer aanraden. Het is zo interessant en fijn om andere ondernemers te ontmoeten. Te luisteren naar wat zij allemaal doen en wat hun ervaringen zijn.

 

Ik ga in ieder geval door naar de volgende ronde. Spannend en toch heb ik er elke weer zin in. Je werkt tenslotte aan de naambekendheid van je eigen onderneming. 

Jessica